5. Tancament de l'assignatura-avaluació

Avaluació del bloc com a eina de treball
Essent aquesta la primera vegada he de dir que ha estat per a mi una gran descoberta conèixer aquest recurs. Ara per ara el que em plantejo és realitzar conjuntament amb les companyes un bloc de l’escola on treballo, un centre de segon cicle d’EI, i que aquest pugui ésser un punt de trobada entre la nostra escola i d’altres , com també amb les famílies interessades, difonent les activitats amb fotografies i objectius, i els principis de l’escola (entre d’altres aspectes). El 32’81% de l’alumnat de la nostra escola procedeix d’altres països, el 40’6 % és d’ètnia gitana i el 17’18 % són infants nascuts al nostre país (més de la meitat d’ells amb pares d’altres nacionalitats). Les possibilitats del bloc són molt valuoses com a eina educativa per al mateix professorat, ja que és un espai on compartir experiències i punts de vista, com per a les famílies.
Reflexió
Ha sigut una assignatura molt pràctica, que ha promogut molt la reflexió sobre els nostres valors, per tant els objectius referits a analitzar conceptes, els diferents tractaments educatius de la diversitat cultural i els models teòrics de política educativa, els hem anat tocant a mesura que anàvem concretant el nostre treball.
Respecte a les meves expectatives inicials aquesta assignatura m’ha aportat una visió d’escola per respondre adequadament a aquesta realitat intercultural, des dels diferents punts de vista, també m’ha aportat que malgrat la importància dels continguts i dels procediments, allò on ens adrecem és a les actituds i primer és el professorat que ha d’interioritzar aquest canvi.
El debat que realitzarem al començament, malgrat que fou molt llarg en el temps i al final es deien les mateixes coses, fou molt enriquidor ja que al principi cada company deia la seva, i es veien les diferents aportacions molt singulars una de l’altra. I a mesura que passaven els dies, s’anaven fusionant les idees dels diferents companys i es podia concloure el treball del debat en tres grups de respostes o punts de vista. I així és com s’ha de tractar la interculturalitat al centre escolar, incloent-la dins el currículum.
Respecte a l’objectiu referit a adquirir un domini de les eines informàtiques, dir que a més d’haver-lo adquirit, penso que hem vist a més la importància d’aquest recurs, ja que és dinàmic, atractiu i es pot consultar qualsevol moment del dia des de qualsevol lloc. És molt adient, avui dia, tant per a professorat com per a l’alumnat com a eina de comunicació i expressió.

4. VALORACIó PAC 2 i PAC 3

dimarts, 17 de novembre del 2009

3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

Com en el cas del nostre grup d’alumes de secundària, i tancant aquesta PAC, considero que la part més essencial de la nostra webquest és la que es refereix al treball en grup per acabar en la construcció personal del propi coneixement i l’aplicació d’aquest sobre els valors.
En el nostre treball hi ha conceptes amb sentit pejoratiu, però que entre tots hem considerat adient treballar-los per tal de promoure un canvi cap a un sentit positiu i valuós de la interculturalitat. Com va fer el Joel seria una mena de provocació. De provocació de reacció en els alumnes.
La webquest és un gran recurs, però cal la intervenció del professorat (en equip) perquè dinamitzi la tasca, la implicació i la participació de tots els seus alumnes. No pot reduir-se a l’aportació aïllada d’un professor. Per això i en relació amb la PAC anterior, nosaltres considerem necessari el treball en equip del professorat.
Aquest treball amb valors és la gran dificultat en sí, treballar-los pot aconseguir arribar allà on ens hem fixat, però els valors no són matemàtics i no vol dir que acabarem aconseguint un canvi significatiu al respecte. L’autoavaluació de cada alumne ens donarà els indicadors d’èxit de l’activitat. Aquests ens han de servir per continuar endavant modificant els aspectes que calgui respectant nosaltres també la nostra diversitat d’alumnat.
La nostra PAC va adreçada als 3 nivells d’interculturalitat:
1. Nivell bàsic. Treballem el coneixement mutu des de conceptes com la diversitat, la interculturalitat... Donant i transmetent informació.

2. Nivell mitjà. El treballem des del debat, des del consens en petit grup d’una idea compartida, els alumnes han de negociar acords, la qual cosa vol dir cedir.
Interpretar una pel·lícula i posar en comú allò que ens ha transmès suposa compartir o diferir en les creences, podent arribar a canviar alguna actitud.
3. Nivell alt. A través del mural ens introduïm en aquest nivell, construint un llenguatge visual i compartit per tots els alumnes, una creació única i molt valuosa, que ens uneix.
La nostra tasca:
Els tres membres del grup hem anat construint aquest treball, totes les nostres idees s’hi han reflectit. Primer de tot vam establir el guió dels continguts, després els enllaços i les imatges, i finalment quan tots hem donat el vist-i-plau, hem passat a la part tècnica.
Durant tot el procés hem afegit incisos sobre l’aportació de l’altre. És a dir, hem tingut total llibertat per expressar-nos i aportar. De fet, gràcies a una comunicació fluïda, s’han recollit totes les aportacions des d’un punt de vista constructiu, participatiu i enriquidor.
Ha sigut un bon exemple de treball en equip.
Essent aquesta la primera vegada que he treballat amb aquest recurs, dir que el trobo molt engrescador, dinàmic i motivador tant per a l’alumne com per al professorat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

La Ola - Autocracia és un sistema de govern absolut en el qual la voluntat d'una persona és la llei